TIEDOTE

Viime eduskuntavaalien media-agendaa muokkasi vain pieni joukko ehdokkaita, kertoo tuore tutkimus.

”On vaikea keksiä ketään ehdokasta, jolla on varaa jättäytyä sosiaalisen median ulkopuolelle” kertoo Digivaalit 2015 -projektin vetäjä Marko Turpeinen.

Viime eduskuntavaalien media-agendaa muokkasi vain pieni joukko ehdokkaita, kertoo tuore tutkimus. Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston Digivaalit 2015 -tutkimushankkeessa ilmeni, että agendaan pääsivät vaikuttamaan erityisesti verkossa aktiiviset silloisten oppositiopuolueiden kansanedustajat. Naisehdokkaat saivat miehiä harvemmin omia aiheitaan läpi perinteisen median agendalle.

Ilkka 8.4.2016

Helsingin Sanomat 8.4.2016 (pdf)

Karjalainen 8.4.2016

Pohjalainen 8.4.2016

Turun Sanomat 8.4.2016

Iltalehti 8.4.2016

HS.fi 7.4.2016

Verkkouutiset 7.4.2016

Vihreä Lanka 7.4.2016

Hämeen Sanomat 7.4.2016

Savon Sanomat 7.4.2016

Länsi-Suomi 7.4.2016